Saturday, December 27, 2008

terasing..

jam pukul 6.05 ptg...myra dah bangun so boleh la g mandi.satu hari x mandi.sib baik laki xde kalo tak mesti kn perli. eh eh, kejap kalo laki ada mesti la 'mandi' kan? hahahah! kelakar ker? rasa nak nangis lagi ada la.. dah dekat sangat nak period... sbb.. asik chengeng..dari pagi tadi asik nangis. nangis sbb myra xnak minum susu. nangis sbb rasa incompetent sbg seorang ibu.. nangis sbb x tahu whats the best way to handle a 3 year old toddler. dan nangis sbb rindu pasa diri yg satu itu...

kadang2... rasa patah. rasa pecah. rasa nak jerit kuat2 bgtau "saya rindu!'", nak bagitau yg "saya tak kuat!". tapi.. x daya. sbb itu bukan ayat yg patut dia dengar kan? at least i hv my kids here to make me strong. dia? all alone.

kawan2 kagumi diri ini, seorang ibu yang sendirian mengurus 2 anak, seorang isteri yang sedang berjauhan dengan suami dan seorang anak yang patuh dengan ibubapa mahupun mertua. pada kawan2, aku ini tabah, aku ini kuat. dan aku berjaya. aku? tersenyum dengan telahan2 itu.. ada kebenaran nya.

airmata laju...macam air terjun. dada sebak bila teringan kenangan2 bersama. selalu bila anak2 lena dalam mimpi masing2 diri ini melamun sampai ke bumi Libya. apa papa tgh buat yer? papa rindu x mama? kalau hari itu cuti mula lah fikiran melayang teringatkan aktiviti bercuti bersama.. melepak depan TV ramai2! tido! bibir tersenyum... bukan kerana airmata menangisi kepedihan.. kadang2 kenangis manis juga menggamit titisan...

i love u inderadin...rindu kan saya macam saya rindu kan awak.

1 comment: